Sahabat Tanpa Suara

Aku Bunuh Kau...!

Friday, February 3, 2012


Aku dah tak tahan... Kesabaran aku ada batasnya... Sebelum ini aku halau kau dengan cara yang baik... Kau buat bodo...! Hilang sekejap, esok lusa kau datang balik...! Kau tahu tak yang kehadiran kau adalah amat-amat tidak dialukan... Malah membuatkan aku sekeluarga hidup dalam ketakutan... Seolah-olah berada dalam mimpi ngeri yang sering menghantui hidup...!

Subuh tadi kemarahan aku sudah sampai ke kemuncaknya. Dalam aku tengah 'mamai' menuju ke bilik air, kau landing betul-betul depan aku. Terkesima aku seketika, panik...! Mujur aku dapat mententeramkan diri... Aku sergah kau, tapi kau macam biasa, buat muka selamba jer... Malah kau usha pula aku dengan muka kau yang tanpa perasaan tu... Kau betul-betul mencabar kejantanan aku... Siap kau kali ni...!

Aku cuba mencari 'senjata', tiada yang sesuai di sekitar aku. Yang ada kain pengelap kaki... Bolehlah, keras juga tu... Aku hayut sekuat hati... PELEPAPPP!!! Mengelupur kau disitu, terputus 2... Ekor kau mengeletek... Kau sendiri mengeletek...! Perghhh meremang bulu roma aku. Tetiba timbul rasa belas dalam hati aku. Tapi tetiba juga aku mendengar bisikan: "SHOW NO MERCY...!" Serentak itu PELEPAPPP sekali lagi... Kau senyap, kaku di ceruk dinding...! Puas hati aku...

Tapi aku yakin esok lusa akan datang pulak sedara mara, puak kedarak kau yang sama spesis dengan kau akan untuk mengganggu aku dan keluarga aku lagi. Well, ini mesej yang aku nak sampaikan: "Selepas ini percayalah, aku akan lebih bersedia...! Just bring it...!"

/
/
/
/
/
/
/
/
/



Inilah rupa mangsa 'pembunuhan' pertama di rumah baru aku ini...
Sumber gambar: Sini>>

Agak-agaknya apalah hukum aku membunuh cicak tu kan... Ni sedikit potongan hadis yang aku jumpa:

Didalam “al Mu’jam al Ausath” milik Thabrani dari hadits Aisyah berkata,”Aku mendengar bahwa Rasulullah saw bersabda,”Barangsiapa yang membunuh cicak maka Allah akan menghapuskan tujuh kesalahan atasnya.

Satu lagi hadis:

Didalam shahih Muslim, Sunan Abu Daud dan Jami’ at Tirmidzi dari Abu Hurairoh berkata : Rasulullah saw bersabda,”Barangsiapa membunuh cicak maka pada awal pukulannya baginya ini dan itu satu kebaikan. Barangsiapa yang membunuhnya dalam pukulan kedua maka baginya ini dan itu satu kebaikan yang berbeda dengan yang pertama. Jika dia membunuhnya pada pukulan ketiga maka baginya ini dan itu kebaikan yang berbeza dengan yang kedua.

Sumber hadis: Sini>>

P/S: Ni pengakuan gentle dari aku: Aku memang geli geleman bila jumpa cicak... Biarlah lipas ke katak ke, aku boleh tahan lagi... Tapi cicak... Grrrr tolong nyah... Geli mak....

16 comments:

Deru Ombak February 3, 2012 at 5:00 PM  

Hehehe... Cicak tokek mahal Cikgu. Ye ke??
Bakpo la umoh banyok nate tus... hehe

miloaiskurangmanis February 3, 2012 at 5:11 PM  

ingatkan marah kan sapa.... cicak rupanya...
geli pulak tengok gambo cicak....

atuk February 3, 2012 at 5:13 PM  

Assalamualaikum Sham

rupa2nya cicak jadi mangsa
ingatkan sapa tadi

Tea February 3, 2012 at 5:54 PM  

eee eeeee eeeeewwwwwkk ade gambar lak tuuu... eee sgt tak suka ini bende..

Cik SHiNJU February 3, 2012 at 6:19 PM  

Assalamualaikum...

Lama aok menyepi yek..
Bersawang blog ni aritu..sarang tebuan pun ade nok taunye...hikhik..


Ler ni koi pulok ngumpul sawang..Bz yg amat skang... (lap peluh)

Moh jwb soklan kuiz weh..ade adioh!

ANIM February 3, 2012 at 8:51 PM  

sy pantang nampak cicak..
mesti nak lastik punya..
Dari Rasulullah SAW:"Ketika Nabi Ibrahim dilemparkan ke dalam api, seluruh binatang melata berusaha memadamkan api disekitarnya. Hanya cicak yg tidak mahu. Binatang ini sebaliknya menyemburkan api kepadanya."

kurus February 3, 2012 at 9:21 PM  

ya allah gelionyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

khaifaiz February 3, 2012 at 9:35 PM  

dulu aku buat umpan pancing ikan haruan... hehehe

Ahmad Sabree February 3, 2012 at 10:52 PM  

nice ") nice ") like :) like :)

http://shaberry92.blogspot.com/
http://sabryoppa.blogspot.com/

singgah blog sabry oppa okey..

Unknown February 4, 2012 at 7:47 AM  

assalam, buat suspen je pagi2 ni....info yg best.

faiz February 4, 2012 at 10:20 AM  

pernah sekali solat tetiba cicak landing atas kaki...nasib tak melompat aku..heheh

cikguNae February 4, 2012 at 11:29 PM  

tak sabar baca untuk tahu binatang apa. hehe

saya paling benci cicak
pengotor...

Unknown February 5, 2012 at 11:23 AM  

hahaha

da agk dh msti cicak yg dibalun

ewanthology February 6, 2012 at 11:28 AM  

pembunuhan yang mendatangkan kebaikan.. tahniah :-)

Post a Comment

Ha sekarang korang boley komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My Ping in TotalPing.com

!

!

  © Blogger template On The Road for shamdisini.blogspot.com 2010

Back to TOP