Sahabat Tanpa Suara

I Tak Rela U...

Thursday, April 7, 2011

Antara laman web yang kerap aku lawati adalah laman web youtube. Hem siapa tak biasa ke situkan...? Macam-macam cerita ada kat situ. Hari ini tengah aku usha-usha, terjumpa satu video yang agak gempak bagi aku...! Bagi aku gempaklah, bagi korang aku tak tahu. Nah cuba korang tengok. Layanzzz (ceh macam fafau la plak...!)



Aku tak taulah samada aku nak gelak atau nak nangis tengok video ni. Rasa nak tergelak bila tengok gelagat manusia-manusia yang mengalami kecelaruan gender tahap kronik ni...! Rasa nak nangis pulak bila mengenangkan betapa acara-acara sebegini sudah mula mendapat tempat di negara ini. Bukan sahaja dibuat secara terbuka, malah mendapat sambutan yang agak hangat, siap ada artis jemputan lagi. Artis jemputan tu pulak yang bertudung. Aku tak pasti adakah si artis ni tau akan hukum hakamnya acara sebegini atau tidak (cuba korang dengar komen dia)...!

Semasa aku belajar di peringkat matrix dulu aku pernah bekerja secara sambilan di sebuah Rest House. Secara kebetulan terdapat 4-5 orang nyah bekerja bersama-sama. Tidak aku nafikan yang mereka ini baik-baik orangnya. Best berkawan dengan mereka, peramah, cepat mesra, pandai bergurau... Pernah suatu hari mereka mengajak aku naik ke sebuah pusat peranginan tanah tinggi, saje jalan-jalan, ada event sikit kata mereka. Tapi aku menolak, takut u... Hee hee. Tapi aku tak tunjuklah... Jaga hati member...

Rupa-rupanya mereka mengadakan parti, ala-ala pertunjukkan fesyen. Diorang siap tunjuk gambar-gambar diorang melaram. Siap ada gambar-gambar yang 18SX lagi...! Perghh nasib baik aku tak ikut...

Bicara tentang dunia nyah ni dah kerap atau biasa kita dengar. Tak payahlah aku nak ulas panjang-panjang. Aku pun bukan pakar kajian sosial, tak mampu aku nak menghuraikan semua permasalahan ini... Cuma tujuan aku berkongsi adalah untuk menyatakan yang aku tidak bersetuju dengan perkara ini...! Dan harapan aku semoga perkara ini dapat dibendung dengan segera. Bagaimana...? Jangan tanya aku, tanyalah pihak yang bertanggungjawab. Aku cuma mampu memilih untuk membenci dalam hati, iaitu selemah-lemah iman... Huu huu...

P/S: Aku bukan benci atau anti golongan nyah, tetapi merasa simpati terhadap mereka. Aku yakin ramai yang sependapat dengan aku. Cuma pesan aku kepada golongan ini, itu bukan satu alasan untuk anda terus hidup dalam keadaan ini. Ingatlah firman Allah bahawa: "Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum sehingga mereka mengubah keadaan yang ada pada diri mereka sendiri." Surah Ar-Ra'd (ayat 11).

36 comments:

Cik SHiNJU April 7, 2011 at 9:14 PM  

Baru2 ni pihak Jakim ade buat kem utk golongan mak nyah kan..Harap2 ramai lagi yg join pasni...Nampak ade gaya nak berubah pas join kem tu..Cemane la boleh ade prtndingan Ratu Cantik Mak Nyah kat negara kita nih..Sok turun bala kita semua kena tempiasnya..

Surie April 7, 2011 at 9:28 PM  

Mereka ni mmg ada kecelaruan identiti la..

Kenapa la sampai boleh ada pertandingan Ratu Cantik Mak Nyah ni?
Harap agar pihak berkuasa ambil tindakan segera sebelum ianya menjadi makin teruk..

Kalau betul Cik Shinju ckp JAKIM ada buat kem, alhamdulillah..smoga Allah beri hidayah kpd Nyah2 tu..

Jo Qusary April 7, 2011 at 9:35 PM  

wow, lawanya diorg! rambang mataku melihatnya, hehehe

Dinas Aldi April 7, 2011 at 9:59 PM  

Macam ni pun ada no..yg pengacara tu pun nyah jugak ka? Camana plak jadi datin tu..err..tak faham akak..

Semoga mereka mendapat petunjuk dan hidayah, insyaallah..

Sham April 7, 2011 at 10:33 PM  

Shinju:ada terbaca gak pasal tu...satu usaha yang terpuji...

Sham April 7, 2011 at 10:36 PM  

surie:moga pihak2 yang berkenaan terus memberi perhatian...

Sham April 7, 2011 at 10:36 PM  

jo:jangan buat pasal bro...heee

Sham April 7, 2011 at 10:37 PM  

dinas:marilah kita sama2 berdoa...semoga mereka menemui jalan pulang...

zulkbo April 7, 2011 at 10:53 PM  

salam..
ermmm..2 alam
atau dalam botol
agaknya ratu tu..
:)

sekadar satu coretan April 8, 2011 at 12:23 AM  

kalahkan wanita yg asli tu...

mesti ade ke kaum adam yg tergodakan...hehehe...

faiz April 8, 2011 at 2:29 AM  

masalahnye golongan camni bercampur gaul org jenis mcm dieorg je...tu yg susah nak berubah tu..

Prince Halilintar April 8, 2011 at 7:53 AM  

semoga mereka mendapat hidayah dari Allah untuk bertaubat dan mengubah diri mereka itu..

tengkorakemas April 8, 2011 at 8:35 AM  

dorang ni nak sangat jadi perempuan, ada naluri perempuan dan mereka mahu melayan naluri mereka..

tapi bukan semua yg disukai membawa manfaat, selalunya ia akan membinasakan..

Mine April 8, 2011 at 9:17 AM  

what????!!!! SUAMI TERCINTA SAYA??....WTF!!!!....

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny April 8, 2011 at 9:25 AM  

eeeiii, spechless kalau bab2 nih..

uncle gedek April 8, 2011 at 9:55 AM  

pompuan asli tercabar, tak...?

Mama JnJnJ@Sue@Anang April 8, 2011 at 4:16 PM  

memang celaru gender ..

mintak dijauhkan dengan anak2..huhuu

terima kasih follow

ZABS April 8, 2011 at 4:57 PM  

Salam Sham.
Kunjungan balas...
Nak tanya sikit, mereka ini adakah termasuk dalam golongan Gay jugak ke?

NzA April 8, 2011 at 6:28 PM  

MasyaAllah!!!!
semoga Msia tidak ditimpa musibah!!!!

fizalinolie April 8, 2011 at 7:52 PM  

Huhuhu... Susah gak nak citer pasal kecelaruan Identiti ni.. D Mana2 pasti jumpa. Apa2 pun thanks yer, kerana sudi singgah dan follow blog saya. Slmt berkenalan and happy blogging...

IMANSHAH April 8, 2011 at 8:37 PM  

wah kak ani penyokong nye

ckLah @xiiinam April 8, 2011 at 8:44 PM  

Selalunya, gaya mereka ni lebih2 dari perempuan kan....

terokai seni April 8, 2011 at 10:43 PM  

kita kan nak jadik bangsa maju cam eropah...

Afzainizam April 9, 2011 at 11:48 AM  

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jom Terjah entry terbaru ??
kereta gear auto dan gear manual

sangat fantastik macam nak nangis aku melihatnya.... eeemmm kena benteras cepat sebelum melarat lebih jauh lagi.... aduhhhhh apa nak jadi lerrr diorang ni

Hasrol Nizam April 10, 2011 at 1:18 AM  

mereka ni if ada kawan2, makin terpesong. itu je. kena cari kawan yang tak sama macam tu. baru tak jadi

Anonymous,  April 10, 2011 at 7:18 AM  

golongan ni semakin menjadi2 selagi diorang duduk sesama kelompok diorang je.. kalau sorang2 tak menjadi jugak sampai macam tu.. malam jadi rupa ni, siang tak pasti lah pulak apa rupanya.. yang lorat tu, apsal perkataan Pahang ada kat situ??

Bunga April 10, 2011 at 7:53 AM  

semoga Allah memberikan mereka cahaya..

tapi cantik diornag g lak dari bunga..haha

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o April 10, 2011 at 8:57 PM  

golongan ni jadi galak sebab media macam tv dan pembuat filem suka lelaki lembut dan aww.. cuba golongan agama agama dan kerajaan buat kerja bebetul..mest buleh dikurangkan

Unknown April 10, 2011 at 9:00 PM  

salam, jika mereka ini diberi panduan yang betul serta dididik dengan keimanan, InsyaAllah tidak mereka ini hanyut di lembah maksiat.

JJAKA April 11, 2011 at 2:21 AM  

Salam kenal.
Perlu ditangani dari pihak yang berkuasa, baru boleh jadi.

shahrilhakime April 11, 2011 at 11:52 AM  

errrmmm...
kalo bende2 macam ni pun dah ade kat Malaysia ni cik sham...abeh le...tunggu je le ......

Post a Comment

Ha sekarang korang boley komen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My Ping in TotalPing.com

!

!

  © Blogger template On The Road for shamdisini.blogspot.com 2010

Back to TOP